Dag 01 – Presentera mig själv



Mikaela Maria Hellman 25 år gammal, fyller år den 5e augusti. Föddes i örebro, bodde först med mamma och pappa i stan. När dom delade på sig flyttade jag och mamma till markbacken, därifrån till pålsboda, oxhagen och sen brickebacken. När mamma och hennes nya bestämde sig för att flytta till pålsboda igen så tog jag mitt pick och pack och flyttade till farmor på väster. Då var jag 15 år.
Jag bodde hos farmor tills jag var 21(?) då jag flyttade till hertig kalle med min dåvarande pojkvän. När det tog slut med honom flyttade jag till farmor en sväng igen och jag hann också med att bo i min lägenhet på nygatan. Sen blev det pålsboda och mamma igen tills jag flyttade in hos micke (mitt livs fetaste misstag) i sköllersta. Bodde där ett halvår innan jag tillslut vågade slå mig fri.
Jag packade alla mina grejer mitt i natten och flydde rent ut sagt. Efter detta följde en minst sagt turbulent tid då han visste vart min mamma bodde. Det var också tack vare detta som jag träffade min nuvarande pojkvän som jag är sambo med i pålsboda. Jag har en blandrashund som jag har fått för mina synder och en fet katt som jag hittade på Örebro katthem för ett par år sedan.
Min stora passion i livet har varit mina hästar och min ridning, som jag tyvär fått lagt på is för tillfället. Jag tycker också att det är sjukt roligt att köra bil, fort ;P 50-talet har alltid legat mig varmt om hjärtat, både i kläd och bilväg. Det har blivit en del bilträffar genom åren. Jag äger en restaurang i pålsboda där jag jobbar med min mamma, i övrigt har jag jobbat mer eller mindre sen jag var 13år.
Jag har 3 halvbröder, två på 10 och en på 19 år. På gymnasiet gick jag barn och fritid på risbergska skolan, hade jag fått valt linje nu hade det blivit något helt annat. Gick ut med mindre strålande betyg nämligen, då den linjen visade sig vara helt fel. Den lilla fritid jag har spenderas på hunden eller allt som oftast med grannen. Innan jag köpte restaurangen och mitt liv tog slut var det bästa som fanns att gå ut på krogen och dansa, träffa kompisarna och hänga på Karlslund. Dansar gör jag fortfarande, men det blir mest naken genom lägenheten på mornarna ;P kompisarna hinner jag klämma in ibland och Karlslund har helt fallit bort. För övrigt är jag en lagomtjock, glad, påhittig och pratglad person!

Kommentarer
Postat av: Lollo

Åh snygga frillor! :D



å gör de? :O vart hittar man dom? :P

Känns som att de kommer få ligga på hyllan ett tag iallafall.

aha då förstår jag, inte så kul då. :/ Hoppas att du kommer få tid för de snart, för ni skulle sälja pizzerian va?

2010-11-19 @ 21:37:51
URL: http://spiken85.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0