onsdag natt, fast det är torsdag typ..

Morgonen började bra, vaknade av ett sms från Älsk. Sötnöt, och jag blev glad!
Vovven var skitsöt i morse, istället för att bita mig överallt så fick jag pussar:)
Fortfarande snorig och hostig men det känns som att det går åt rätt håll i alla fall.
En vecka kvar till Gran Canaria, ska bli så skönt så det vet ni inte. Sol, sol, sol.

Mamma och morfar var på vårdmöte idag, om mormor. Det har börjat gå utför nu och det fort.
Sköterskan som oftast har hand om mormor berättade att hon hittat flera knölar på henne.
Cancern sprider sig som en löpeld och slutet kommer nog komma tidigare än vad vi hoppats på.
Det känns skönt på ett sätt, hellre att det går fort än att det blir utdraget. För mormors skull.
Jag lever fortfarande lite i förnekelse, idag var första gången på väldigt länge som jag kunde gråta
för henne. Det känns fortfarande som om att jag tar lite avstånd till hela alltihopa. Men det är väl
en av naturens försvarsmekanismer.
Jag vet att jag måste vara den starka när allt faller isär.
Jag vet att jag kommer att vara den som alla lutar sig emot.
Då funkar det bara inte att jag också faller.
Min sorg har sin tid, när alla andra är klara med sin.
Jag vet att jag orkar det. Jag har varit där förr och jag vet att jag kommer levande ur det.
Det är OK för mig.
ohana <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0