Ibland..

känns livet sådär störigt okul. Idag har varit en sån dag.Vaknade med migrän i precis hela skallen, fick gå runt med solglasögon hela förmiddagen. Suttit och tittat lite på jobb och blivit ännu mera depp.
Dessutom vet jag ju inte riktigt i vilken kommun jag ska leta heller. Halmstad, Skövde, Örebro?
Hittade 2 intressanta dock, ett jobb som vårdare på ett ungdomshem och ett som ridlärare på en ponnyridskola.
Båda känns helt okej, men som sagt jag vet ju inte riktigt vart jag ska ta vägen så då kan det ju bli lite problem om man får ett av dom och sen ska flytta någon helt annan stans. Ridlärare vore roligt, det har jag saknat lite grann. Barnen är så härliga :) å andra sidan är ju vårdaryrket så oerhört givande. Finns ju även jobb som pizzabagare, men det känns lite som om att jag är färdig med det. Utbildning är nog inget för mig just nu, dels för att jag inte har motivationen som krävs och dels för att jag inte har den blekaste vad jag skulle vilja plugga.
Frisör vore kul, eller bartender. Har ju varit och petat lite i dom yrkena med, men aldrig tagit tag i det ordentligt.
Varför kan dom inte ha en utbildning som utbildar en till allt man vill bli samtidigt på en gång? Ridandepsykologfrisörbartender ;D usch, det här börjar spåra ur, har inte sovit ordentligt dom senaste nätterna och det börjar märkas nu. Att somna vid 4-5 och sen upp vid 10 för att jobba 12h, är ingen bra grej har jag märkt.
Oj vad jag har städat som jag skulle göra och Oj vad tvätten är vikt och instoppad i garderoben.
Arbetsmoralen är inte på topp just nu. Jag kommer hata mig själv i morgon, för som tur är så gör ju ingen annan något av det åt mig. Så jag behöver ju inte vara orolig för att gå miste om det roliga.
Chansen att karln ska sadla dammsugaren i helgen är ju ungefär lika stor som att en elefant skulle komma igenom ett nyckelhål. Han verkar tro att den är ett mansslukande monster, samma sak med diskborsten..och moppen..och tvättmaskinen.. and it goes on..and on..aand on... ja ni fattar grejen? Gissar på att minst en av er som läser detta känner igen er i ovan beskrivet fenomen.
Tack och godnatt liksom.


I 19 år var du min bästa vän. Du lämnade jorden och kvar blev jag med min sorg och min saknad.
Vi ses i Nangijala<3


Kommentarer
Postat av: Lollo

Diggar ditt förslag på ny utbildning, den lät intressant. ;D



Jag ser ett litet ljus iaf, men ibland är de nån j*vel som får för sig att hålla för hålet där ljuset kommer in. Gillar de inte. xD



Håret är riktigt tufft. :D

Jag är lite sugen på att färga rött (alltså verkligen rött) eller typ orange som på en av bilderna i min blogg. Men jag verkar ju vara för jävla feg tyvärr. xD



Aha smart drag, då slipper man sitta å bli galen när man lyckas krångla till allt så att man förstör hela designen. ;P



Just nu lutar de åt att söka tillstånd och få nån till att gräva, hoppas att man lyckas hitta nån som vill som inte är alltför dyr.

2010-09-30 @ 20:54:15
URL: http://spiken85.blogg.se/
Postat av: Ellen

hehe jag känner igen det där :P

2010-10-02 @ 11:25:58
URL: http://elarn.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0